Social Items

Kes Menghalang Penjawat Awam

CUEPACS kesal dengan dengan tindakan biadab dilakukan oleh Ahli Dewan Undangan Negeri ADUN Sungai Pelek Ronnie Liu yang melakukan provokasi dan menghalang penjawat awam daripada. Halang tugas penjawat awam 2 lelaki ditahan Bropet Share 7072021 100200 pm SUNGAI PETANI.


Covid 19 Lelaki Dipenjara Tiga Bulan Halang Tugas Penjawat Awam

Kes disiasat mengikut Seksyen 353 Kanun Keseksaan kerana menggunakan kekerasan bagi menakutkan penjawat awam dan Seksyen 186 Kanun Keseksaan kerana menghalang tugas penjawat awam.

Kes menghalang penjawat awam. Peguam itu sebelum ini didakwa menghalang tugas penjawat awam dalam serbuan yang dilakukan oleh pegawai Jawi pada satu acara transgender pada 2016. Poh Kim dibawa ke lokap mahkamah sementara menunggu kehadiran rakannya menjelaskan bayaran hukuman yang dikenakan. Pada 10042021 1225 tengahari Ibu Pejabat Polis Daerah Kajang telah terima 1 laporan Polis dari Pegawai Kanan Polis tentang kejadian menghalang penjawat awam menjalankan tugas di lokasi SJR 6 Plaza Tol Kajang Selangor.

Tertuduh didakwa melakukan kesalahan mengikut Seksyen 186 Kanun Keseksaan jika sabit kesalahan boleh dihukum penjara maksimum dua tahun atau denda. Menteri Kanan Kluster Keselamatan Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata kerajaan tidak akan berkompromi dengan mereka dan kes akan disiasat mengikut Seksyen 186 Kanun Keseksaan kerana menghalang penjawat awam. Menjalankan Tugas Di Kajang Pada 10042021 1225 tengahari Ibu Pejabat Polis Daerah Kajang telah terima 1 laporan Polis dari Pegawai Kanan Polis tentang kejadian menghalang penjawat awam menjalankan tugas di lokasi SJR 6 Plaza Tol Kajang Selangor.

Polis menahan dua lelaki kerana menghalang tugas penjawat awam di kawasan Perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan PKPD dalam dua kejadian berasingan hari ini. Tiga penjawat awam staff Pejabat Kesihatan Kunak KKM ditahan selepas dipercayai membawa pendatang asing tanpa izin PATI menggunakan kenderaan kerajaan bagi melepasi sekatan jalan raya SJR di Jalan Kunak-Tawau pada 14 Julai lalu. Selain daripada peruntukan yang terdapat di bawah Perintah Ubat 2007 ia juga merupakan kesalahan untuk menghalang mana-mana kakitangan awam daripada menjalankan tugas mereka di bawah Seksyen 186 Kanun Hukuman Jenayah Penggal 22 di mana barang siapa dengan sengaja menghalang mana-mana penjawat awam atau pegawai kerajaan yang menjalankan tugas.

Untuk pengakuan bersalah bagi pertuduhan kedua kerana menghalang penjawat awam menjalankan tugas penjawat awam tertuduh dikenakan denda RM3000 dan jika gagal penjara satu bulan. Mohd Yusri berkata siasatan bagi dakwaan menghalang penjawat awam dilakukan mengikut Seksyen 186 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman maksimum penjara dua tahun atau denda RM10000 atau kedua. Polis sedang melengkapkan kertas siasatan berhubung kes suami isteri menghalang penjawat awam menjalankan tugas di Jalan Persiaran Kewajipan di sini yang video kejadian itu tular di.

Fakta Media Kejayaan Tangkapan Bagi 1 Kes Menghalang Penjawat Awam. Ketua Polis Daerah Muallim Superintendan Sulizmie Affendy Sulaiman berkata anggota polis peronda menerima maklumat berhubung sekumpulan lelaki mabuk dan membuat bising dengan memasang muzik kuat kira. INDIVIDU yang enggan bekerjasama dengan petugas kesihatan akan berdepan tindakan tegas kerana menghalang tugas penjawat awam.

Dalam pada itu Mohamad Farouk berkata polis sentiasa memandang serius kejadian melibatkan kekerasan dan menghalang tugas penjawat awam. Fakta Media Kejayaan Tangkapan Bagi 1 Kes Menghalang Penjawat Awam Menjalankan Tugas Di Kajang. Kes itu turut mendapat.

Koh Tat Meng didakwa di bawah Seksyen 186 Kanun Keseksaan kerana menghalang penjawat awam menjalankan tugasnya di luar pangsapuri Vista Millennium di Puchong Selangor. Bagi kes pertama dia didakwa menghalang Koperal Mohd Nazatul Ridzwan Md Ibrahim daripada menjalankan tugasnya sebagai penjawat awam yang sah di sisi undang-undang dengan tidak memberikan kerjasama. Beliau berkata tangkapan dibuat kerana kesalahan di bawah Seksyen 186 Kanun Keseksaan iaitu menghalang penjawat awam dalam menjalankan fungsi.

Pada 16102020 jam lebih kurang 0330hrs semasa pengadu bersama LKpl 186XXX tugas MPV Zon C terima arahan dari DCC Muallim menyatakan ada sekumpulan lelaki India sedang mabuk dan buat bising dengan memasang music dengan kuat di Plaza Tol Slim River. Mohd Nasaruddin berkata siasatan berhubung kes berkenaan dibuka mengikut Seksyen 186 Kanun Keseksaan kerana menghalang tugas penjawat awam dan Seksyen 14 Akta Kesalahan Kecil 1955 kerana menggunakan perkataan kurang sopan dan aib terhadap seorang penjawat awam. Kita turut merampas satu unit telefon bimbit jenama iPhone berserta kad sim katanya.

18 direman bantu siasatan kes ceroboh hutan simpan tanam Musang King Seorang ADUN di negeri itu adalah antara 19 individu yang ditahan polis pada Ahad atas dakwaan menghalang tugas penjawat awam dan melakukan khianat semasa operasi. Polis menahan empat lelaki dipercayai cuba menghalang penjawat awam menjalankan tugas berdekatan Plaza Tol Slim River pagi tadi. Lelaki itu telah ditangkap kerana mengganggu proses siasatan serta menghalang penjawat awam menjalankan tugas.


Penjawat Awam Didakwa Di Mahkamah Halang Tugas Penguatkuasa Astro Awani


Show comments
Hide comments

Tidak ada komentar